PPC marketing – a kattintásalapú hirdetések világa

Hirdetni kell, ez nem kérdés – nagyjából minden vállalkozás marketingje ebből a kijelentésből indul. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy hol és hogyan hirdetünk, ugyanis az eredmény nagymértékben függ a felülettől, és persze a hirdetés milyenségétől is. Az alábbiakban a PPC hirdetéseket (PPC marketing) vesszük górcső alá: megnézzük, mik is ezek pontosan, és hogyan lehet velük szemmel látható növekedés elérni.

Hogyan működik a Google Ads hirdetés

A Google Ads a PPC hirdetések egyik módja, fajtája. Legfőbb vonzerejét a sok elérés ígérete és a fizetési modell adja: ha nincs kattintás, fizetni sem kell. Ez így persze nagyon ígéretesnek hangzik, de az igazság az, hogy éppen az előbb említett okból a konkurencia is óriási – vagyis nagyon jónak kell lennie a hirdetésednek ahhoz, hogy valódi eredményeket tudj vele elérni.

A feladat csak elsőre tűnik könnyűnek, nem véletlen, hogy a PPC marketing egy külön szakma. Azon túl, hogy minden kreativitást be kell vetni a vonzó hirdetésszöveg írásához, kell egy jó stratégia, megfelelő beállítások, kulcsszavak, tudni kell, hogyan lehet hatékony a Google hirdetés, és persze az sem árt, ha tisztában vagy vele, hogyan mérheted az eredményeidet.

Mi az a Google Ads

A Google Ads, régebbi nevén Google Adwords, egy eszköz, amivel online hirdethetsz. Egészen pontosan azokat a felhasználókat érheted el vele, akik a Google keresőt, vagy valamilyen Google terméket használnak.

A cél, hogy minél több releváns felhasználóhoz juss el, azaz ne random jelenjen meg a hirdetésed az embereknek, hanem olyanok lássák, akiket potenciálisan érdekelhet az ajánlatod. Ez a minél pontosabb beállításokkal, a hirdetés testreszabásával lehetséges.

Ha a beállítások jól működnek, akkor a Google Ads hirdetések igen szép számú látogatót vihetnek az oldaladra, növelve ezzel a vásárlásokat.

PPC marketing jelentése

A Google Ads vagy Google Adwords hirdetések PPC, azaz Pay per Click hirdetések, ami nagyjából úgy fordítható, hogy kattintásonkénti fizetés. Ez alapján már nem nehéz kitalálni, hogyan is működik: az alapján kell fizetned, hogy mennyien kattintanak a hirdetésedre. A rendszer elég igazságosnak tűnik, hiszen, ha nem kattint senki a hirdetésedre, fizetned sem kell, habár nem valószínű, hogy a Google hibája lenne a sikertelenség.

Egy másik fizetési modell a CPM, azaz Cost per Mille. Ez azt jelenti, hogy minden 1000 megjelenés után kell fizetni. Figyelem, megjelenés, nem megtekintés vagy kattintás! Azaz, ha 1000-szer megjelent a Google hirdetésed, akkor válik esedékessé a fizetés, függetlenül attól, hogy rákattintottak-e, avagy nem. Ha 1000 megjelenés egyetlen kattintást sem hozott, akkor is érkezik a számla.

PPC marketing

PPC marketing

/ Forrás: www.freepik.com /

PPC hirdetések előnyei és hátrányai – PPC marketing

Mint mindennek, természetesen a PPC hirdetéseknek is megvannak a jól látható előnyei, ugyanakkor bizonyos esetekben hátrányokkal is számolni kell.
Előnyök:

  • A PPC hirdetések gyorsan és jól láthatóan tudják terelni a forgalmat. Nem kell sok idő az eredményekhez, magát a hirdetést létrehozni pár perc, és azonnal aktív – ha működik, az rögtön látványos lesz.
  • Nem kell fizetni, ha nem hoz látogatót. Ezzel jelentősen csökken az esélye annak, hogy a „semmiért” fizetsz.
  • Sok emberhez eljutnak. Szinte mindenki a Google-t használja keresésre, és rengeteg Google termék része a mindennapjainknak, így egyértelmű, hogy nagy elérésre lehet számítani.

Hátrányok:

  • Az eredményességhez kulcsfontosságúak a jó beállítások. Ha ez nincs meg, nem sokra mész a hirdetésekkel.
  • A pénztárcabarát modell csak látszólagos: jól hangzik, hogy csak akkor kell fizetni, ha kattintanak a hirdetésre, de a kattintásból még közel sem biztos, hogy lesz konverzió, azaz bevétel. Fizetni viszont akkor is kell, ha a felhasználó csak körülnézett az oldaladon, de nem vásárolt.
  • A nagy merítés olykor csak látszólag előny: hiába látják sokan a hirdetésedet, ha irreleváns számukra. A pontos célzás a kulcs, még ha látszólag ezzel szűkíted is az eléréseket.

Google Ads aukciós rendszere

Na de mennyit is kell fizetni kattintásonként vagy 1000 megtekintésenként? Nos, részben Te adod meg, részben a rendszer maga számolja ki, hogy mekkora lesz ez az összeg.

A pontos összeg egy aukciós rendszer alapján áll össze, aminek csak egy kis része az, hogy Te mennyit vagy hajlandó fizetni. Ezt ugyanis neked kell megadnod, mikor készül a hirdetésed. Ez jól hangzik elsőre: gondolhatod, hogy majd alacsony összegeket adsz meg, és akkor semmiképp nem kerül sokba. A valóság azonban az, hogy irreálisan alacsony összegekkel esélyed sem lesz arra, hogy valaki lássa a hirdetésedet – igaz, fizetned sem kell, de előrébb sem kerülsz.

Mindenképpen olyan összeggel érdemes tehát beszállni a játékba, ami lehetővé teszi, hogy versenyképes legyél.

Ezen kívül ugyanakkor az Ad Rank is számít, ami gyakorlatilag a hirdetésed értékességét mutatja meg. A Google ugyanis nem akar olyan hirdetéseket megjeleníteni, amik nem jelentenek valódi segítséget a felhasználóknak – ha így tenne, már nem is lennének igazán hasznosak az itt megjelenő PPC hirdetések.

Ad Ranket a következő tényezők befolyásolják:

  • A hirdetés szövege: fontos, hogy minél jobban passzoljon a keresés tárgyához.
  • A landing minősége: mert ugyebár a hirdetés mögött áll egy landing page, ahova az érdeklődő jut. Ha ez az oldal nem tartalmaz releváns információkat, hiányos, összeszedetlen, lassú stb., akkor a Google szépen hátrasorolja – a hozzá tartozó hirdetéssel együtt.
  • Relatív átkattintási arány: ez annyit tesz, hogy hasonló hirdetésekhez viszonyítva a Te hirdetésedre mennyien kattintanak rá.

Az aukciós rendszer lényege tehát, hogy a Google a lehető legjobb hirdetéseket rakja össze, a lehető legjobb áron – ettől lesz az egész olyan, mint egy nagy aukció.

Kinek érdemes használni a Google Ads rendszerét

A Google hirdetések jó lehetőséget jelenthetnek arra, hogy szélesebb körben ismertté tedd a vállalkozásodat, a tevékenységedet. Ilyen értelemben szinte bárkinek hasznos a Google Ads, hiszen átgondolt stratégiával, megfelelően összerakott szövegekkel azonnali, jól látható növekedést lehet vele produkálni.

Erősen ajánlott olyan vállalkozóknak, akik rövid időn belül szeretnék növelni a vásárlók, ügyfelek számát, de nem szeretnének nagy kockázatot vállalni a büdzsét illetően. Ahogyan ugyanis már említettük, a Google Ads esetében lehetőséged van csak akkor fizetni, ha kattintanak is a hirdetésedre. Persze ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy Te tényleg csak akkor fogsz fizetni, ha a bevételed is megnő, de még mindig jobb, mintha a lehetőség sem lenne ingyen.

Hol jelennek meg Google Ads hirdetések

Ha beírsz egy keresőkifejezést a Google-ba, láthatod, hogy az első 3-4 találat hirdetés – nos, ezek Google Ads hirdetések. Ha görgetsz lefelé, a lap alján is találkozhatsz néhánnyal, és ez minden egyes oldal esetében így van.

Ebben azonban nem merülnek ki a lehetőségek, ugyanis a hirdetéseket lehet látni az összes Google termék használata során. Így szembejöhetnek a YouTube-on, a Gmailben, a Google Mapsen stb. Csupa olyan oldal és alkalmazás, amit sokan használnak, így rengeteg emberhez juthatsz el.
Ez az alap, amiket keresési hirdetéseknek nevezünk.

Van azonban még további 4 típus:

  1. Videós hirdetések: biztosan Te is találkoztál velük a YouTube-on. Ezek a reklámok a nézett videók közben és előtt, de a videós találati listában is megjelenhetnek.
  2. Alkalmazás kampány: az alkalmazások népszerűsítésére való, maga a Google rakja össze megadott információk alapján.
  3. Display hirdetések: ez egy Google Display Network (GDN) nevű partneri rendszer, ahova külön kell regisztrálni. Lényege, hogy a partner a Google-tól a kap pénzt, ha megjeleníti a hirdetésedet.
  4. Shopping kampány: ez az, amikor termékek jelennek meg a találati listán árral, kattintható formában. Egy külön fülön van lehetőség csak termékek keresésére. Hogy hirdethess, Google Merchant Center profilt is regisztrálnod kell.

Regisztráció a Google Ads rendszerében

Amennyiben Te is szeretnél PPC hirdetéseket a Google Ads segítségével, az első lépés, hogy létre kell hoznod egy Google Ads fiókot. Ezt könnyen megteheted, ha az oldalt megnyitva rákattintasz az ’új Google Ads fiók’ gombra.

A regisztráció során két lehetőséged van: vagy válaszolsz a Google kérdéseire, és hagyod, hogy végigvezessen a folyamaton, vagy szépen kihagyod ezeket, és a saját kezedbe veszed az irányítást. Laikusként utóbbi lépés meglehetősen rémisztőnek tűnhet, de igazából könnyű átlátni a folyamatot, illetve magát a felületet.

A Google ugyanakkor elsősorban magának akar segíteni, és csak utána neked: ha hagyod, hogy irányítson, kevésbé pontos célzásokat fogsz tudni beállítani, ami azt jelenti, hogy talán sokan kattintanak a hirdetésedre, de nem sok vásárlás lesz belőle. Azaz égeted a pénzt, mert a kattintások alapján fizetsz, de neked valódi hasznod nincs. Jobban jársz, ha inkább magad végzed el a beállításokat.

Ebben az esetben a ’Kampány létrehozása célútmutató nélkül’ fül lesz a Te utad, majd ki is jelölheted, milyen típusú hirdetést szeretnél létrehozni.

Innentől 3 szinten tudsz beállításokat megadni:

  • Kampány: elnevezheted a kampányt, beállíthatod a geográfiai célzást, megadhatod a büdzsét, a kampány időkeretét stb.
  • Hirdetéscsoportok: itt adhatod meg a kulcsszavakat. Természetesen hirdetéscsoportból többet is létrehozhatsz.
  • Maguk a hirdetések: megadhatod, hova érkezzenek a kattintást követően a látogatók, ide kell írni a hirdetés címsorait, a leírásokat, az útvonalat, valamint hirdetési URL-t.

Google Ads kezelőfelülete

Mint általában a Google termékeké, a Google Ads kezelőfelülete is elég felhasználóbarát, könnyen átlátható. Gyorsan megtalálhatod, hol nézheted meg a jelentéseket, módosíthatod a számlázási és egyéb beállításokat, kereshetsz a fiókodon belül. Ezen felül kategóriákba besorolva láthatod felsorakoztatva a kampányaidat, hogy külön-külön tudd kezelni azt, amelyikkel éppen foglalkozni szeretnél.

A kiválasztott kampánnyal kapcsolatos lehetőségek külön menübe rendeződnek, így ezeket is különösebb nehézség nélkül áttekintheted. Mielőtt belevágnál a konkrét hirdetések élesítésébe, mindenképpen javasolt, hogy ismerkedj meg a felülettel, tudd, mit hol találsz, legyen minden egyértelmű – ne nehezítsék a dolgodat az ilyen technikai részletek, amikor a tettek mezejére lépnél!

Ajánlattételi stratégia beállítása

A Google hirdetések ára nem olyasmi, amit előre meg tud neked mondani bárki is, ugyanis nagymértékben függ a stratégiádtól – és persze a kattintásoktól –, hogy mennyit fogsz költeni.

Ahhoz, hogy a stratégiád jó legyen, el kell végezned néhány számítást, különben nagyon elszaladhatnak a költségeid, és meglehetősen deficites lehet a hirdetésed. Meg kell határoznod például, hogy mennyit költhetsz egy vásárló megszerzésére (CPA – Cost per Aquisition), de ehhez ki kell számolnod, hogy mekkora az árrés a terméked esetében, és úgy kell a CPA-t meghatároznod, hogy profitod is maradjon, különben nem sok értelme lesz a hirdetésnek.

Megadhatod a cél ROAS-t (return on ad spend), ami nem más, mint a hirdetések megtérülését mutató szám. Ez a szám fogja felfedni előtted, hogy tulajdonképpen mennyire hatékony is a hirdetésed. Itt azt kell kiszámolnod, hogy mekkora az a ROAS, ami mellett még nyereséges a hirdetésed.

Megadhatod ezen felül a maximális konverziós értéket, a kattintásonkénti költséget stb. De ha ez neked sok, és egyszerűbb megoldásokkal szeretnél kezdeni, akkor a Te beállításaid a maximális konverziószám elérése lesz, ahol csak a napi költségkeretet kérdezi a rendszer, vagy a maximális kattintásszám elérése, ahol ugyanez a dolgod.

Kulcsszavak választása – honnan tudhatod, melyiket alkalmazd

Itt át is térhetünk a hirdetések szövegezésére, ami egy nagyon fontos pont, hiszen ez fogja eldönteni, hogy a megjelenített hirdetések közül éppen a tiedre kattintanak-e, ahogy azt is, hogy a hirdetésed mennyire passzol a kereséshez. Egyszerre írsz tehát a Google-nek és a felhasználóknak – ezt nem árt észben tartanod, ha eredményes PPC marketing szövegeket szeretnél.

A jó szöveg alapja a kulcsszó, ami sokszor adja magát, de számos esetben nem olyan egyértelmű, mint hinnéd. Vegyük példának a Google hirdetéseket: a keresőkifejezés, amit a felhasználó beír, lehet Google hirdetés, Google Ads, Google Adwords, PPC, PPC hirdetés, kattintásalapú hirdetés stb. is. Honnan tudod, hogy ezek közül melyik lesz a befutó, melyik fogja a legtöbb megjelenést és kattintást hozni neked?

Keresd meg magad a kulcsszavakat

Első körben a józan paraszti észt érdemes elővenni: nézd meg a termékedet, vizsgáld át a weboldaladat, majd tedd ugyanezt a konkurenciával, és írd fel azokat a szavakat, kifejezéseket, amik sokat szerepelnek. Gondold végig, vajon mit írnak be a Google-ba a vásárlóid, ha a termékedet keresik. De ne állj meg az első kifejezésnél, ami eszedbe jut, vedd számba az összes lehetőséget. Pl. virtuális asszisztens, online asszisztens, online adminisztrátor, külsős adminisztrátor, külsős asszisztens, bedolgozó asszisztens, számlaképes virtuális asszisztens, számlaképes adminisztrátor stb.

Nem biztos, hogy a legkézenfekvőbb megoldás mindig a legjobb – valószínűleg a legtöbben azt használják, így a verseny is ezeknél a legnagyobb!

Használj profi eszközöket

Ha nem vagy meggyőződve róla, hogy ez így elég lesz, használhatsz kulcsszókeresőket, méghozzá ingyen. Adja magát például a Google kulcsszótervezője, ha már úgyis Google hirdetést készítesz.

A Google kulcsszótervezője megmutatja, milyen gyakran keresnek rá bizonyos szavakra, és az ezekkel kapcsolatos változásokat is. Sőt, az egyes kulcsszavaknál még a becsült ajánlatot is megadja, aminek alapján könnyebben meghatározhatod a hirdetési büdzsédet.

Szintén gyakran használt, ingyenes kulcsszókutató eszköz az aHrefs, ezen belül a Keyworld Explorer opció lesz érdekes számodra.

Megjegyeznénk, hogy a kulcsszóegyezésekkel is érdemes foglalkozni. A Google ugyanis a szinonimákra, hasonló kifejezésekre is feldobhatja a hirdetésedet, amivel ugyan több embert érhetsz el, csakhogy sokszor nem lesz releváns számukra, ezért vásárlás nem lesz belőle. Beállíthatod, hogy egy adott szót biztosan tartalmazzon a keresés, de akár azt is, hogy egy kifejezés szavait megadott sorrendben. A pontos egyezés opcióval pedig tűpontosan célozhatsz, bár értelemszerűen kisebb lesz az elért közönség.

Megadhatod ugyanakkor azt is, hogy milyen szavak NE szerepeljenek a keresésben.

Hogyan írd meg a hirdetés szövegét

Hirdetési szöveget írni a Google Ads feltételeinek megfelelően nem könnyű. Amellett ugyanis, hogy kulcsszóra kell írni és figyelemfelkeltőnek kellene lennie, erősen korlátozva van a terjedelem. A címsorok 30, a leírások pedig 90 karakteresek lehetnek, nem több. Címsorból maximum 3, leírásból maximum 2 jelenhet meg egy Google hirdetésben. Ebbe a terjedelembe nem sok minden fér bele, mégis bele kell rakni mindent, ami megmutathatja a felhasználónak, hogy számára releváns ez a hirdetés, és ami kiemeli a hasonlók közül.

A kreativitás fontos, de érdemes vele csínján bánni: az Ad Rank ugyanis, ahogy korábban említettük, azt is nézi, hogy mennyire egyezik a keresés és a hirdetés tartalma. Ha a PPC marketing szöveged túlzottan kreatívra sikerül, és nem elég egyértelmű a kapcsolódás, szépen hátra kerül. A túlzottan pontos és egyértelmű szövegek viszont unalmasak, nem fog kitűnni a hirdetésed a mellette lévők, vagy éppen az organikus találatok közül, így konverzió sem lesz.

Az arany középutat kell megtalálni, szem előtt tartva a terjedelmi korlátokat – ezért szoktak erre a feladatra szövegírókat alkalmazni.

Ne feledkezz meg a CTA (call to action) fontosságáról! A leírásodban mindig buzdítsd cselekvésre az olvasót, ezzel tudod ösztönözni, hogy valóban kattintson.

PPC marketing fogalomtár

Ahhoz, hogy a Google Adsben igazán jó kampányokat tudj létrehozni, tisztában kell lenned a legfontosabb fogalmakkal és rövidítésekkel, amikkel a felhasználói felületen találkozhatsz. Ezek egy részére az eredmények méréséhez és hatékony értékeléséhez is szükséged lesz. Néhányat már említettük korábban is, de vannak, amik az előzőekből kimaradtak.

Az alábbiakban ezért összeszedtük azokat a fogalmakat, amiket mindenképp ismerned kell a PPC marketingben:

  • ROI (Return of investment): megtérülés. Ez a mutató fedi fel számodra, hogy milyen a kampányod költség/nyereség aránya, azaz gyorsan átláthatod a segítségével, hogy a befektetett összeghez képest az elvárásaidnak megfelelően alakul-e a bevétel.
  • ROAS (return on ad spend), a hirdetések megtérülését mutató szám.
  • Konverziós arány: a konverzió a kampányod tényleges eredményének a mutatója, vagyis esetünkben a vásárlások száma. A konverziós arány azt mutatja meg, hogy az összes kattintásból mekkora arányban lett valóban vásárlás.
  • CT (click-through): ez maga a hirdetésre való kattintás.
  • Impression: ez a mutató azt fedi fel számodra, hogy összesen hány alkalommal jelent meg a hirdetésed.
  • CTR (click-through-rate): átkattintási arány: azt mutatja meg, hogy azok közül, akik látták a hirdetésedet, milyen arányban kattintottak rá.
  • CPC (cost-per-click): a kampányodban az egy kattintásra eső költség.

Google Ads hirdetésbővítmények – milyenek vannak és mire használhatod őket

A hirdetésbővítményeket használva a Google Ads hirdetésedet felszerelheted olyan extrákkal, amik még jobban kiemelhetik:

  • Helybővítmények: ha offline üzleted van, annak helyét adhatod meg, így könnyebben odaterelheted a forgalmat.
  • Hívásbővítmények: telefonos elérhetőséget kínál. Gépen vagy laptopon a telefonszám jelenik meg, mobilon viszont egy kattintással indítható is a hívás.
  • Belsőlink-bővítmények: a landing mellett, amire maga a hirdetés mutat, megadhatsz egyéb lehetőségeket, így a felhasználók több helyre kattinthatnak.
  • Kiemelő bővítmények: a hirdetés törzsszövegén kívül emelheted ki a fő előnyeidet.
  • Strukturált kódrészletbővítmények: a kiemelő bővítményekhez hasonlóak, de azoknál hosszabbak.
  • Árbővítmények: konkrét árat jeleníthetsz meg a terméked vagy szolgáltatásod mellett.
  • Alkalmazásbővítmények: mobilon jelenik meg, az appod letöltésére buzdít.

Google Ads kampányok teljesítményének mérése

A Google Ads kampányoknak akkor van értelme, ha folyamatosan figyeled a hatékonyságot, és az adatok tükrében változtatsz a beállításokon. Ha nem teszed, akkor könnyen kaphatod magad azon, hogy csak megy a pénz, vagy éppen hoznak bevételt, de arányaiban mégiscsak túl drágák a Google hirdetések. Nos, ha ilyet tapasztalsz, akkor több, mint valószínű, hogy van még mit csiszolni a stratégiádon, a célzáson, vagy éppen a hirdetések szövegezésén.

Az első fogalom, amit meg kell értened, az a konverzió: ez az a tevékenység, amire rá akarod bírni a felhasználót. Lehet hírlevél feliratkozás, egy letöltés, egy vásárlás, akármi – az egyszerűség kedvéért most legyen vásárlás. A kampány sikerének megítéléshez elsősorban azt kell megtudnunk, hogy a kattintásokból lesz-e konverzió, mert ugyebár nem elég, hogy a felhasználó kattint, mi azt szeretnénk, hogy vásároljon is.

A Google Ads rendszerében lehetőséged van megadni a követendő konverziót, így a rendszer figyeli azt neked. Megadhatod, hogy mekkora összeget jelent neked a vásárlás megtörténte, és ennek hány százalékát tulajdonítsa a rendszer a Google hirdetésednek. De ha már korábban is figyelted valamilyen módon a konverziót, akkor importálhatod is az adatokat.

Ha inkább nem Te csinálnád – hogyan válassz PPC marketing ügynökséget/specialistát

Ahogy már utaltunk rá néhányszor, jó, hatékonyan működő Google hirdetéseket létrehozni nem könnyű – mind a beállítások, célzások, mind a szövegezés komoly kihívást jelenthet annak, aki nem különösebben ért hozzá. Ettől függetlenül nem lehetetlen, hogy sikerül – főleg, ha végigolvastad az eddigieket –, de ha biztosra akarsz menni, érdemes lehet ügynökséget, vagy éppen PPC marketing specialistát megbízni a Google kampányaid megtervezésével és kezelésével. Ezzel nemcsak hatékonyabb leszel, hanem időt is spórolhatsz.

Persze nem könnyű kiválasztani a megfelelő szakembert – sokan állítják magukról, hogy értenek a PPC marketinghez, de mivel ez a vállalkozóknak pénzbe kerül, érthető módon szeretnének biztosra menni, és a lehető legjobbat választani.

Olyat válassz, aki:

  • Adatok alapján gondolkodik. Vannak, akik azt állítják, nekik jobban beválik, ha a megérzéseikre hallgatnak egy stratégia megalkotásakor. Éppenséggel ez is lehet sikeres, de, valljuk be, biztosabb, ha adatokra támaszkodunk, és a mért eredmények tükrében tervezünk.
  • Nem okoz számára gondot a Google Ad és egyéb rendszerek használata, kezelése, beállítása.
  • Ismeri a termékeidet, a weboldaladat, alkalmazásodat, hajlandó kicsit képbe kerülni a piacon – enélkül hogyan is tudná hatékonyan eladni a termékeket? Amikor PPC kampányt vállal valaki, akkor azt is vállalnia kell, hogy megismeri és követi az ügyfele piacát.
  • Követi az újdonságokat. A PPC marketingben nagyon gyorsan változnak a trendek, ajánlások, technikai körülmények. Alapvető, hogy a szakember ezeket folyamatosan kövesse, megismerje, és azonnal tudjon reagálni a változásokra.
  • Figyeli a konkurenciát. Muszáj fél szemünket a konkurencián tartani, hogy azonnal tudjunk reagálni, ha valamin változtatna, vagy ha elénk kerül. Az ilyen helyzeteken gyorsan lehet fordítani, de csak akkor, ha résen vagyunk!
  • Önálló. Mivel a vállalkozó feladata, hogy a tevékenységére figyeljen, fontos, hogy a PPC marketing kampányok kezelője tudjon önállóan dolgozni; többek közt az a szerepe ugyanis, hogy levegye a válladról ezt a terhet, ami nem valósul meg, ha minden lépését ellenőrizni kell.
  • Kreatív. Bár a PPC marketingben vannak jól működő szakmai trendek, előfordulhat, akár a vállalkozás profilja, a termék jellege miatt, hogy egyedi megoldásokra van szükség, mert a sablonok nem működnek. A Jó PPC szakember ezekben a helyzetekben is tud megoldási javaslattal előállni, működő stratégiákat alkotni.

Ha szeretnéd profi kézbe adni a Google Ads kampányaidat, hogy a hirdetéseid a lehető legjobb eredményeket hozzák, fordulj hozzánk ajánlatért!