A 2023-as év végéig még kitalálhatsz egy szenzációs vállalkozási ötletet, de mérlegelned kell, hogy a leendő vállalkozás megéri-e, kielégít-e egy olyan igényt, amelyre szükség van. Nem érdemes akkor sem hezitálni, ha már van ilyen vállalkozás, de tudsz magadnak szerezni egy szeletet a piacból. Olvasd el a cikket, elmondjuk, milyen vállalkozásban érdemes gondolkodni 2023-ban.
Milyen vállalkozást érdemes indítani 2023-ban
Bármilyen olyat, amelyre szükség van. A vállalkozás elindítása előtt azonban időt kell adni magadnak és több szempontból körbejárni, hogy mennyire életképes az ötlet (Az természetes, hogy egy szupermarket mellé nem nyitsz egy kisboltot, de az ilyen evidenciák mellett rengeteg más szempontra is kell figyelni). Érdemes fókuszcsoport véleményét megkérdezni, kutatást végezni és kiszámolni a várható forgalmat, bevételt, kiadást.
És hogy milyen egy nagyszerű vállalkozás ötlet? A jó vállalkozás-ötlet megoldást jelent egy olyan problémára, amellyel sok ember szembesül. A legjobb ötlet az, amelyik olyan egyszerű, hogy néhány mondatban el tudod magyarázni az értelmét és a működését.
Online vállalkozási ötletek a digitális korban
Először azt érdemes átgondolni, hogy kereskedni szeretnél, vagy van olyan tudásod, amely keresett és pénzzé tehető. Éppen olyan jó ötlet lehet egy szuper webshopon keresztül termékeket értékesíteni, mint például online angol tanárnak lenni. Mindkét estben az a cél, hogy megtaláld azokat akik hajlandóak a termékért vagy a szolgáltatásért fizetni.
Íme néhány vállalkozás ötlet.
Dropshipping webáruház: az online kereskedelem új dimenziója
In medias res kezdünk: forradalom zajlik a táplálkozásunkban. Egy mindenmentes dropshipping webáruház például olyan ötlet, amely minden feltételnek megfelel. A dropshipping lényege, hogy a webáruházadnak nincs saját raktárkészlete, hanem a bejövő rendelés automatikusan megy a dropshipping céghez, mely csomagolja és kiküldi helyetted a megrendelt terméket.
Mivel a mindenmentes termékek drágák és elfogynak, ezért újra és újra meg fogják majd rendelni tőled.
Print on Demand (POD) vállalkozás: Kreatív termékek, nulla raktárkészlet
Piackutatás után lehet, hogy azt az eredményt kapod, hogy egy POD vállalkozás ötlet tökéletes. Alacsony a belépési küszöb, ami egyszerre jelenti azt, hogy szinte mindenki kezében ott a lehetőség, hogy belekezdjen, illetve azt is, hogy nem igényel nagy befektetést. A POD tulajdonképpen kiszervezett, igény szerinti gyártás.
Képzeld el, hogy megtervezel egy bögrét, vagy pólót, amin vicces felirat van. Ez a póló (például) még nincs kész, de abban a pillanatban amikor megrendelik, legyártod.
Így nem kell raktárkészletre költened vagy akármilyen gépbe beruháznod, miközben egyedi és kreatív termékeket készítesz, ami nagy előny. Sőt: ha olyan POD megoldást találsz, előfordulhat egyedi, névre szóló, olyan termék is amiből összesen 1 lesz a világon, ezért unikális
Leadgeneráló vállalkozás
Minden olyan marketingtevékenység amelyik célja az, hogy a te, vagy valaki más honlapján egyre több látogató legyen, odatereld őket valamilyen eszközzel, technikával: lead generálás.
A folyamat végén megtudjuk az ember nevét, az e-mail címét és akár más adatait is.
Léteznek ilyen vállalkozások, és te is létrehozhatsz egyet: ha találsz egy réspiacot és kigondolsz rá egy leadszerző technikát, máris lesz egy adatbázisod, amit a megrendelőnek eladsz. Amikor felmerül, hogy milyen vállalkozást érdemes csinálni Magyarországon, ez is eszedbe juthat.
Fenntartható vállalkozás ötletek a zöld gazdaságban
Semmiféle élt ne vélj felfedezni abban, amit írunk, de tény, hogy a világon ma már szinte túlzó módon minden a fenntartható vállalkozásokról, a „zöld” attitűdről szól. Ez egy fősodor, amibe te is könnyen beépülhetsz (ha valóban fontosnak tartod) egy fenntartható vállalkozás ötlettel.
Ehhez olyan területet (és olyan vásárlókat) kell találnod, akinek fontos valamilyen kollaboráció, a környezetvédelem, a „jóllét” (ami azt jelenti, hogy odafigyelsz a testi-lelki egészségre). Ha sikerül egy ilyen szegmenst találni, máris eldől a kérdés „milyen vállalkozást indítsak”.
Biológiailag lebomló termékek: A fenntarthatóság új hulláma
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala szerint évente több mint 31 millió tonna műanyaghulladék keletkezik, amelynek mindössze 8%-át hasznosítják újra. A biológiailag lebomló műanyag egykoron klasszikus marketingfogás volt, amely gyakran olyan termékek megvásárlására csalta a fogyasztókat, amelyek valójában nem voltak biológiailag lebomlóak. Ma azonban már nincs így, az emberek egyre tudatosabbak és ez egy aranyat érő üzleti ötlet.
A biológiailag lebomló termékek piaca egyre nő, és bár még kicsit akadozik az újrafelhasználás, az emberek egyre környzettudatosabbak, egy részük akkor is előnyben részesíti a környezettudatosságot, ha a termék ára magasabb emiatt. A biológiailag lebomló élelmiszercsomagolásnak számos előnye van a vállalkozások számára.
Az ilyen biológiailag lebomló anyagok általában allergiamentesek és nem mérgezőek, ami sok vásárló számára fontos. Sok környezettudatosabb vásárló ma már inkább olyan vállalkozástól vásárol, amelyik törődik a műanyagszennyezéssel is..
Fenntartható divat: A divatipar zöldítése
A fenntartható divat nem trend, hanem a jövőnk. Olyan átfogó kifejezés, amely olyan termékekre, folyamatokra, tevékenységekre és érdekelt felekre (döntéshozók, márkák, fogyasztók) utal, amelyek célja egy szén-dioxid-semleges, egyenlőségen, társadalmi igazságosságon, állatjóléten és ökológiai integritáson alapuló divatágazat elérése.
A divatban a fenntarthatóság nem csak a textíliák vagy termékek kezelésére vonatkozik. A termék teljes életciklusának folyamatával foglalkozik, amely magában foglalja a ruházat előállításának, fogyasztásának és hulladéklerakókban való elhelyezésének módját.
A fenntartható divatmárka indítására éppen most van itt az idő, hiszen még gyerekcipőben jár, igaz a fenntartható divattermékek nem lesznek olcsóak.
Kreatív vállalkozás ötletek a helyi piacon
Meglepő, de a kreativitás a 2023-as év hívószava. Viszont bonyolult, hiszen Csíkszentmihályi Mihály szerint a kreativitás egy jelenség. Az, hogy te magad kreatív ötletnek tartasz valamit az nem feltétlen az, legjobb és szükséges, hogy egy szakértői környezet jóváhagyja és elismerje az eredményt.
A kreatív vállalkozás ötlet lenyűgöző, ám mindenféleképpen érdemes előtte a piackutatás, és a többi kreatív vállalkozás ötlet megismerése.
Mindenmentes bolt: Egészséges életmód, egészséges üzlet
Nem tudni, hogy miért, de évről évre nő a valamilyen intoleranciával küzdő emberek száma, ezért ma nagyszerű vállalkozás ötlet egy „mindenmentes” boltot nyitni még akkor is, ha számtalan erős konkurencia van.
Az előnyök rendkívül könnyen meghatározhatóak: mivel sok és egyre több az ételallergiás, ételérzékeny ember, a piac nagy. Az ebben szenvedők tudjuk, hogy a termékek drágábbak, az árrés is. Hátrány a hatalmas konkurencia, az, hogy az élelmiszerláncok is felfedezték a piaci rést, illetve az, hogy egyes termékekhez kell engedély.
Helyi vállalkozások marketingje: A közösségi marketing ereje
A közösségi marketingben elsöprő ereje van, hiszen kiépítheted a márkaismertséget, a márkahűséget és akár olyan elkötelezett rajongókat is szerezhetsz, akik 100%-ban ragaszkodnak hozzád. A közösségi marketing ereje lehet országos, vagy akár helyi is, ezért egy kisebb bolt, helyi vállalkozás alapköve is lehet. Úgy lehetsz sikeres, ha elkötelezett vásárlóid lesznek, akik nálad költik el a pénzüket.
Termékfotózás: A vizuális tartalom ereje
2023-ban egy szenzációs vállalkozás ötlet a termékfotózás. Már nincs 8 másodperces szabály, az, hogy a vásárlók mit látnak, gyakran a másodperc töredéke alatt döntő tényező abban, hogy a partner webhelyén maradnak-e, vagy elveszítik az érdeklődésüket, ezért kulcsfontosságú, hogy olyan termékfotók legyenek a webáruházakban, amely megragadja a szemüket és izgalomban tartja őket.
Ennek egyik legjobb módja a nagyszerű termékfotózás. Nyilvánvaló előnyöket ad az, hogy egy csodálatos fotóval mutatunk be egy terméket: órát, nyakláncot, bármilyen tárgyat.
Ha fotós vagy, nem okoz különösebb nehézséget, hogy egy termékfotós webáruházat indíts, hiszen a portfóliód aladja a tudásod. A gond az, hogy nagy a verseny és sok cég inkább valamilyen mobillal fotózza le a terméket.
Piackutató vállalkozás: Az információ aranyat ér
A piackutató cégek és vállalkozások bevételei folyamatosan nőnek, ezért szuper vállalkozásötlet, ha értesz hozzá, vagy létrehozol egy céget, ahol piackutatók dolgoznak. A piackutatást soha nem szabad alábecsülni. Sok sikeres új vállalkozás azért hosszú életű, mert tulajdonosaik rendszeres piackutatást végeznek, hogy megértsék a célpiacot, azonosítsák a fogyasztói problémákat és meghatározzák a reális versenytársakat.
Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy a vállalkozók lépést tartsanak a piaci trendekkel, és az üzleti lehetőségek felmérésével versenyelőnyben maradjanak.
Ha egy piackutató céget indítasz 2023-ban, az előnyökön túl a konkurenciára és azok áraira is figyelni kell.
Vállalkozás ötletek nőknek: Női vállalkozók erősítése
Nem kell felmérés ahhoz, hogy tudjuk az üzleti életben felülreprezentáltak a férfiak, ami azt mutatja, hogy a nők kevesebb százalékban indítanak vállalkozásokat. Pedig nekünk is rengeteg vállalkozásötletünk van kifejezetten nőknek: indíthasz bármilyen (főleg női) webáruházat, lehetsz szabadúszó, ha a munkádat úgy is el tudod végezni, lehetsz coach, vagy ha megvan hozzá a végzettséged, pszichológus: ezek mind inspiráló vállalkozás ötletek nőknek.
Összefoglaló
2023 igazi lehetőség arra, hogy elgondolkodj egy vállalkozás ötleten és belevágj. Fontos azonban, hogy bármilyen vállalkozás ötleted van, előzze meg az indulást egy piackutatás, egy fókuszcsoport felmérés, mert bármilyen ötleted is van, átgondoltan kell indulnod. 2023 többféle módon is lehetőséget ad neked arra, hogy nagyobb befektetés nélkül elindíts egy vállalkozást.
Mielőtt belevágsz, keress minket, szívesen segítünk.